Nomenament dels membres de l'Agència Andorrana de Protecció de Dades

Els perills del 'postureig': Com les teves fotografies penjades a Instagram poden revelar les teves dades personals.

Cada dia, les nostres xarxes socials s’emplenen d’imatges de les vacances dels nostres contactes o del seu dia a dia. Ara bé, som conscients de la quantitat de dades que revelem a través d’aquestes fotografies? 

 

Un exemple esclaridor és penjar instantànies dels nostres bitllets d’avió, fent ús o no de hashtags com ara #BoardingPass. Malgrat les aerolínies treballin contínuament per perfeccionar el sistema i evitar que els nostres bitllets puguin revelar més dades de les necessàries per a l’embarcament, el cert és que només en el codi de barres que aquests incorporen ja es conté l’accés a tota la nostra informació privada de que disposa l'aerolínia. Aquest codi de barres s’utilitza per les companyies per tal de vincular un rebut (el bitllet) a la persona que el presenta amb el seu passaport. Això es fa a través de la lectura del codi de barres que permet al personal de l’aeroport accedir a la nostra reserva i compra del passatge. 

 

Per això, un cop tenim el codi de barres podem accedir al sistema I consultar totes les dades personals del passatger incloent: si es un viatger freqüent o no, gestionar reserves canviant el dia, la destinació o el passatger de vols ja comprats, etc. A part, de que el sistema de reserves al qual accedirem també conté dades relatives al pagament realitzat o el número de la nostra targeta de crèdit. Tota aquesta informació personal només està protegida a través d’aquest codi de barres i si nosaltres el pengem voluntàriament a les xarxes, estem posant a disposició de qualsevol aquesta informació privada. 

 

Per tot això, malgrat no es coneguin encara masses casos de suplantació d’identitat o de fraus perpetuats a través d’aquestes tècniques, cal anar molt amb compte amb la informació que conscient o inconscientment pengem a la xarxa. Recorda: és molt fàcil penjar contingut a internet, però pràcticament impossible esborrar-lo. 

 

 

CANVIS EN LA POLÍTICA DE PRIVACITAT DE TWITTER

A partir del proper diumenge 18 de juny, entrarà en vigor l’últim canvi en la seva política de privacitat de la xarxa social «Twitter». L’objectiu del canvi, segons ha explicat la pròpia xarxa en un comunicat enviat a tots els seus usuaris, és gestionar de forma diferent la forma en la que les dades dels usuaris es cedeixen a terceres empreses i la forma en la que aquestes poden tenir control sobre els primers. 

 

PRINCIPALS CANVIS: 

 

  1. Transparència i control: ‘Twitter’ ha modificat l’apartat de «Personalització i dades» i ha ampliat la secció «Les teves dades» per tal de facilitar que l’usuari tingui un fàcil accés i transparència al respecte de la informació que la xarxa disposa de nosaltres. Alhora, els afegits en aquests apartats garanteix controls més detallats sobre la forma en la que ‘Twitter’ utilitza aquestes dades.
     

  2. Dades de la web: també s’ha modificat la forma en la que la xarxa social emmagatzema i utilitza les dades d’altres llocs web que incorporen contingut de ‘Twitter’ (ex: cronologies integrades). D’acord amb el comunicat de l’empresa, la xarxa social no emmagatzemarà dades de visites a pàgines webs d’usuaris que es trobin a la Unió Europea ni en els Estats membres de l’Acord Europeu de Lliure Comerç (AELC). Al no formar part Andorra d’aquestes organitzacions doncs, les dades vinculades a les visites de planes web que disposin de continguts de ‘Twitter’ si que es recolliran. El motiu donat per la xarxa es la voluntat de millorar els serveis oferts i personalitzar el contingut que es mostra als usuaris, incloent aquí la publicitat.
     

  3. Compartir dades: ‘Twitter’, com moltes altres xarxes socials, comparteixen dades de caràcter personal dels seus usuaris amb altres empreses via acords de col·laboració. Aquestes dades inclouen noms d’usuari, correus electrònics i altres dades. La novetat passa que arran de la modificació en les polítiques de privacitat, l’usuari podrà escollir si vol compartir les seves dades sota aquests acords de col·laboració o no.
     

  4. Personalització en tots els teus dispositius: la xarxa social explica com utilitza les dades per personalitzar tots els dispositius i proporciona més control al usuari sobre dades relatives a dispositius que encara no haguem emprat per iniciar sessió a la xarxa social.
     

  5. Privacy Shield i Digital Advertising Alliance: finalment, en el comunicat emès per ‘Twitter’ s’informa que la companyia s’ha aderit al pacte entre Estats Units, la UE i Suïssa i als principis d’autoregulació respecte als compromisos en línia de publicitat Digital Advertising Alliance.
     

 

COM M’AFECTEN AQUESTS CANVIS?

Cal remarcar que els canvis introduïts no s’aplicaran de forma automàtica sinó que serà l’usuari qui haurà d’accedir a la configuració del seu compte per escollir els paràmetres de privacitat que prefereixi. 

 

Alhora hem de recordar que els canvis en la política de seguretat no afectaran a aquelles dades que ja haguem cedit i per tant, les modificacions no tindran un efecte retroactiu. 

 

17 de maig de 2017: Formació « Protecció de les dades personals» per a l’Associació de Treballadors Socials d’Andorra

Dc. 17/05/2017 – 18:00h

 

Lloc: (Sala a determinar)

 

A càrrec del Sr. Joan Crespo Piedra, Cap de l’Agència andorrana de protecció de dades i de la Sra. Anna Cadena Turiella, Inspectora de l’Agència.

 

24, 25, 26 i 27 d’abril 2017: Formació «La protecció de dades personals en l’àmbit social» per a treballadors socials de Govern

Del dilluns 24 al dijous 27 - 09:30h

 

Lloc: Edifici Administratiu del Prat del Rull, Andorra la Vella.

 

A càrrec del Sr. Joan Crespo Piedra, Cap de l’Agència andorrana de protecció de dades i de la Sra. Anna Cadena Turiella, Inspectora de l’Agència.

 

 

Pàgines